Presa

Presa

Termenul limită de înscriere pentru concursul de film de scurt metraj pe tema discriminării romilor, “Doi pe un balansoar”, se prelungeşte până la 15 februarie 2008. Organizatorii, Secretariatul General al Guvernului şi Agenţia Naţională pentru Romi, vin astfel în întâmpinarea nevoilor candidaţilor, în majoritate studenţi, de a evita suprapunerea pregătirii filmelor pentru concurs cu sesiunile de examene.

Concursul „Doi pe un balansoar” pe tema discriminării romilor se adresează totodată studenţilor la facultăţile de profil şi pasionaţilor de film. Pentru aceştia, „Doi pe un balansoar” lansează o provocare – aceea de a transpune într-un context artistic tema complexă a discriminării etniei rome şi, în special, prejudecăţile şi stereotipurile la adresa romilor, existente în societate.

Cei care doresc să participe la concurs sunt aşteptaţi să filmeze un scurt metraj, prin orice fel de mijloace (cameră digitală, telefon mobil, web-cam etc.) şi să îl posteze pe website-ul campaniei (www.sper.org.ro). Filmul nu va depăşi 10 minute şi trebuie să surprindă unul sau mai multe aspecte legate de discriminarea romilor. Scurt metrajele înscrise în concurs vor putea fi vizionate de către public, pe website, înainte de jurizare. Preferinţele personale vor putea fi exprimate prin steluţe, iar filmele pot fi şi comentate.

Dacă din motive tehnice înscrierea nu se poate face pe internet, participanţii sunt rugaţi să trimită materialul filmat pe suport DVD, DVCam sau CD la adresa str. Logofăt Luca Stroici nr 3, Bucureşti cu menţiunea „pentru concursul de film SPER”. Juriul, alcătuit din Cătălin Mitulescu (regizor), Cătălin Cristuţiu (editor montaj), Andrei Butică (director de imagine) şi Claudiu Mitcu (producător), va selecta filmul câştigător care va fi premiat cu o peliculă color în valoare de 3100 de Euro (taxe incluse).

Concursul „Doi pe un balansoar” face parte din campania “Discriminarea romilor se învaţă acasă. Cunoaşte-i înainte să-i judeci!”, care cuprinde şi spotul TV „Prietenul din copilărie” în regia lui Cătălin Mitulescu, un spot radio, campanie în presă, panotaj stradal şi afişaj neconvenţional la metrou.

”Discriminarea romilor se învaţă acasă. Cunoaşte-i înainte să-i judeci” este o campanie socială lansată în cadrul platformei de comunicare S.P.E.R. (Stop Prejudecăţilor despre Etnia Romă), o iniţiativă de conştientizare şi educare a cetăţenilor cu privire la propriile stereotipuri şi prejudecăţi faţă de romi. Campania este implementată de Secretariatul General al Guvernului (SGG) şi de Agenţia Naţională pentru Romi prin programul PHARE RO 2004/016-772.01.01.01 “Consolidarea capacităţii instituţionale şi dezvoltarea de parteneriate pentru îmbunătăţirea percepţiei şi condiţiilor romilor”.

Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.sper.org.ro sau contactaţi comunicare@sper.org.ro Pentru eventuale sesizări, contactaţi cfcu.phare@mfinante.ro